top of page

Nowa koalicja? Jacek Lipiński ramię w ramię z PiS?

Wygląda na to, że mamy w Aleksandrowie Łódzkim przypieczętowaną formalnie koalicję Prawa i Sprawiedliwości z ekipą burmistrza kojarzoną powszechnie z Aleksandrowskim Forum Społecznym (dalej AFS). W opozycji znalazła się Platforma Obywatelska.

Zgubiliście się? Nie dziwię się. Dość egzotyczna to koalicja.

Jak to wyjaśnić w kilku zdaniach?

Do niedawna mieliśmy taką sytuację w Radzie Miasta: na 21 radnych 19 było członkami, nazwę to klubu Platformy Obywatelskiej, jeden nie był formalnie, ale nie zdarzało mu się głosować inaczej niż platforma. No i jeden Konrad Masiarek, niby to przedstawiciel przedsiębiorców, niby to kiedyś pytany przeze mnie stwierdzał, że nie należy do Partii Prawo i Sprawiedliwość, ale pomijając koterię, formalnie reprezentował tą partię przy różnych lokalnych wydarzeniach państwowych i kościelnych m.in. z kandydatem Zjednoczonej Prawicy na burmistrza Aleksandrowa Markiem Szewczykiem.

Pęknięcia w Gwardii Szejka nastąpiły dużo wcześniej, ale sprawa podsłuchu założonego w biurze Posłanki Platformy Obywatelskiej Agnieszki Hanajczyk, do czego przyznał się Grzegorz T. Naczelnik w Urzędzie Miasta, dalej jakby nigdy nic pełniący swoje obowiązki, była momentem granicznym.

Formalnie, o czym Państwa informowaliśmy Koło Platformy Obywatelskiej w Aleksandrowie zostało rozwiązane. Gwardziści Szejka gotowi na taką sytuację już od jakiegoś czasu promowali za publiczne pieniądze (więcej o tym we wrześniu) stowarzyszenie AFS, które w opinii większości obserwatorów może być wyjściem awaryjnym do założenia własnego komitetu wyborczego w najbliższych wyborach.

Dziś podczas głosowania nad absolutorium dla burmistrza Jacka Lipińskiego poznaliśmy nowy układ w mieście.

Przed głosowaniem salę obrad opuściły 3 działaczki Platformy Obywatelskiej. Pozostałych 17 formalnych, czy nieformalnych działaczy AFS (kwestia nazewnictwa) zagłosowało za absolutorium wraz z...

działaczem PiSu Konradem Masiarkiem.

(źródło: http://alemiasto.pl/news,2838.html)

Zapytałem radnego Konrada Masiarka, dlaczego głosował za absolutorium dla burmistrza?

- „Zagłosowałem za absolutorium dla burmistrza, bo nie miałem merytorycznych podstaw, żeby zagłosować przeciwko.”

Panie Radny Masiarek, jednocześnie będący przewodniczącym Komisji Rewizyjnej Rady Miasta, to ja Panu publicznie przytoczę merytoryczne podstawy:

- Jacek Lipiński obywatel Rzeczypospolitej Polskiej wykorzystując pełnione stanowisko Burmistrza Aleksandrowa Łódzkiego zapłacił z pieniędzy publicznych za swój prywatny pozew przeciwko niezależnemu wydawnictwu informacyjnemu, insynuując publicznie jakoby aleksandrowonline.pl opublikowało nieprawdziwe informacje, co Sąd Okręgowy w Łodzi wykpił w uzasadnieniu do wyroku, który częściowo jest prawomocny, ten fakt był Panu znany.

Mało?

- Jacek Lipiński wydał miliony złotych z budżetu miasta na inwestycje Międzygminnego Związku „Bzura” na budowę sortowni śmieci, czerpiąc z zasiadania we władzach tego związku bezpośrednio korzyść majątkową w postaci wynagrodzenia (nie tylko on), którą Wojewoda Łódzki (przypadkiem z tego samego PiSu co Pan, a może już nie?) zablokował.

Mało?

Pan wie, że ja bym mógł tak długo, ale to nic nie da.

Tak w tym kraju, również na poziomie naszej gminy, funkcjonuje polityka. Nie ma żadnych zasad. Każdy robi pod siebie. Nie Pan jeden, w ostatnich dniach, przypomniał mi o tym. Amen


PS

Zapytałem o stanowisko do tego wydarzenia szefa PiSu w Aleksandrowie (nie wiecie kto nim jest? ja też nie wiedziałem, ale szybko udało mi się zdobyć tą informację :D ). Niestety Ten był w moim odczuciu, w takim szoku (jako pierwszy Go o tym poinformowałem), że najpierw stwierdził, że musi sprawdzić czy mówię prawdę, a dopiero później poinformował mnie, że odniesie się „odpowiednio”, oficjalnie jutro.

Tyle faktów, teraz mój komentarz. To, że burmistrz dostał absolutorium nie jest newsem, bo trudno żeby nie dostał, jak ma bezpośredni lub pośredni wpływ na zatrudnienie radnych lub najbliższych radnym osób.

Sensacją na miarę naszego miasteczka jest jednak fakt, że działaczki Platformy Obywatelskiej nie głosowały, a działacz udający całą kadencję opozycję zagłosował za. Dla równowagi muszę podkreślić, że w przeciwieństwie do większości z Was ja wiem ile doktor Masiarek wycierpiał z powodu swojej osamotnionej pozycji. Właśnie wydarzenia wokół Jego osoby są przykładem na chory układ jaki funkcjonuje w mieście. Przypomnę w skrócie, bo większość z Was nie wie, że po uzyskaniu mandatu lokalny ZOZ nie przedłużył z Nim współpracy, a że to było mało to w sposób niezwykle bezczelny, w końcówce rządów PO wywierano nacisk na dyrektora szpitala w którym pracuje żeby i tam go zwolniono. Od jakiegoś czasu już widziałem jednak, że został „złamany”, widziałem to m.in. po sposobie w jaki pozwalał sobie wchodzić na głowę podczas posiedzeń Komisji Rewizyjnej. Fakty przedstawiłem, jutro poznamy stanowisko PiSu, a nam pozostało obserwować z wypiekami na twarzy gorące lato w naszym małym miasteczku. Przekupy na ryneczku coś tam plotkowały, ze będzie gorąco nawet jak będzie niska temperatura i deszcz.

Już w najbliższy poniedziałek będzie gorąco, ale szczegóły "prognozy pogody" podam Wam w niedzielny wieczór

(źródło oficjalny, publiczny profil Urzędu Miasta w Aleksandrowie Łódzkim: https://www.facebook.com/AleksandrowLodzkiOfficial/posts/1964939360224932)

Najnowsze artykuły
Archiwum
Podążaj za nami
bottom of page